Brasilien 2010-2011

2010-2011

Jul

Kategori: Brasilien

Det har inte hänt så mycket alls egentligen sedan jag skrev senast.
Vi har haft en träff med alla utbytesstudenter i mitt distrikt förra lördagen, och det var kul att träffa alla igen. En lite tråkigare sak var att alla (utom latin-amerikanerna) blev solbrända, fast man strödde på hur mycket solkräm som helst. Det är så fruktansvärt varmt just nu. Igår när vi var på en churrasco så stod det 42 grader på mätaren! Förstås så var det inte i stan, där var det bara 35 grader.
Jag, Frankie och Charly har också varit och tittat på facebook-filmen. Jag och Charly missade första halvtimmen, men den var nog bra ändå. Jag vet inte om jag har berättat, men det är skitbilligt att gå på bio här. Är du studerande så får du 50% rabatt också. Det kostar normalt R$10, men jag betalar då R$5 vilket motsvarar ungefär 2,50€.
Julen närmar sig också och jag kommer att åka till en stad i São Paulo som heter Barretos med min värdfamilj. Där tror jag vi ska vara över nyår. När jag kommer därifrån så är jag hemma i några dagar och sen så åker jag till nordöstra Brasilien i 29 dagar. Det blir ungefär 29 dagar på stranden i bl.a. Rio de Janeiro. Det blir kul.
Nu ska jag gå och hjälpa till med att sätta upp julbelysning. Det känns lite konstigt när man inte behöver klä på sig så mycket kläder när man ska sätta upp julbelysningen?

KOMMENTARER:

  • CJ säger:
    2010-12-13 | 22:34:49

    Ja rekommenderar THE TOWN häilt bra gangster/action.Har TRON LEGACY premiär ten å på fridain för ja utgar i från e je i 3D tennar å?

  • Johanna säger:
    2010-12-14 | 15:52:31

    Vi ha lagt upp julkorset idag å he va kallt -10 ja had på me vinterböxor, vinterjackon, mösson å vantan men valrossin ja bor me sprang i träningsböxor å ropa at it je na kaalt it. Å nu springer an runt i ny badrocken å tror e je somarin XD

  • Toffe säger:
    2010-12-16 | 03:26:48

    CJ: The town såg ja itt na reklam om på bio shenn änn, bäre nain ny narnia i 3D

    Johanna: hahahah

Kommentera inlägget här: