Brasilien 2010-2011

2010-2011

Showwww

Kategori: Brasilien

Nu har jag lite mer att berätta än vad jag brukar...

Jag hade ju som sagt kalas på torsdagen och det var kul. Vi hade churrasco och tårta.
På fredagen hade vi portugisiska lektioner som vanligt och efter det på kvällen skulle vi på expo. Det är en stooooooooooor lantbruksmässa här i Londrina och alla kvällar har man kända och mindre kända musiker av musikstilen sertanejo, som är ungefär country-musik. På fredagen var det en av de mest kända grupperna, Fernando & Sorocaba. Dit åkte jag med Charly, Frankie, Alice och Marie, och så träffade vi några brasilianska kamrater också.
På lördagen skulle vi åka till Santo antonio da platina, som är en stad som ligger 2 timmar från Londrina. Där hade rotary distriktskonferens och vi skulle vara med där från lördag till söndag.
På lördagskvällen åkte vi till Markus (dansk utbytesstudent) hus på ett litet fest. Han bor i typ en herrgård.
Söndagen var det bara att lyssna på grejor där och sen luncha och åka hem. Jag kom hem runt 6-tiden och då var ju såklart ingen hemma, så jag fick vänta hos grannarna.
På måndagen var det igen dags för show, denna gång av Jorge & Matheus, och det var hur mycket folk som helst. Lätt över 30 000. Men det var kul i alla fall.
Idag ska jag ganska åka på mässan med min familj för att bara titta, men det regnar så mycket just nu så det kanske inte blir något.


Kommentera inlägget här: