Brasilien 2010-2011

2010-2011

Hej å hå

Kategori: Brasilien

Nu har jag kommit hem från resan. Eller egentligen gjorde jag det för en vecka sedan men jag har inte alls orkat uppdatera bloggen.

Jag tror inte jag kommer att skriva något speciellt mycket om resan, för jag minns ändå inte allt (det beror endast på att vi hade program 24h/dygn och inget annat!)
Det var i alla fall en awsome resa och vi har gjort nästan allt. Vi har suttit i buss, dött av värme, hittat enorma spindlar i hotellrummet, skrämt ihjäl killen i receptionen genom att berätta att vi har en enorm spindel i rummet, rivit ner gatupynt med vår jättesuperenormthöga buss i småstäder, varit med i karneval, dött av värme, sett kristusstatyn, kört bananbåt, dött av värme, legat på vackra stränder med kristallblått vatten, sett vilda apor, dött av värme, blivit rånade, varit till vattenpark, nästan blivit utslängda från vattenpark, besökt grottor, dött av värme och mycket mycket mer.
Det var en jättekul resa.

Förra veckan gjorde vi något alla dagar, eftersom våran mexikanska Alejandra åkte hem på lördagsmorgonen. Jag kom ju hem tisdagen så då gjorde vi inget, men sen på onsdagen åkte vi först till centrum och där köpte vi en massa filmer för 2 Real styck (2 Real är ungefär 90 cent). Piratkopior förstås, men dom går oftast nog bra att se. Förresten så hittade jag män som hatar kvinnor en annan dag så den har jag nu!
Efter det gick vi till terminalen för att ta bussen till Charlys hem. Där tittade vi först en film, och sedan (som vanligt) så stannade vi där för att äta middag. När klockan var 12 så gick vi hem.
Torsdagen så åkte vi till köpcentret och bara gick runt där en stund.
Fredagen hade Alejandra avskedsfest hemma hos henne. Hennes värdpappa sa åt henne att hon inte fick gå ut med oss efteråt, eftersom hon måste sova... Det var ju lite tråkigt, men vi stannade ute hela natten och klockan 5 på morgonen åkte vi till flygplatsen för att säga hejdå. Det var ju också lite tråkigt, men så är utbytesstudent-livet.

Jag har ju också börjat skolan. Där är det lika tråkigt som vanligt, och vi blev inte uppflyttade......................
Egentligen kan man nästan säga att vi blev nerflyttade, eftersom när vi kom så hoppade vi in i andra delen av 2a året, och nu är vi i första delen av 2a året. Det är ju lite sådär, eftersom dom som gåt på 2an är 15 och jag snart blir 19on och Frankie är 19on.

Det får räcka för denna gång, är det något jag glömt så får ni ju kommentera :)

KOMMENTARER:

  • Faster säger:
    2011-02-16 | 18:04:23

    Vad roligt ni haft på resan...mycket att ta in....men bra då du har bilder så du kan memorera tillbaka.

    Nu skall du snart ut o resa igen o träffa mamma o pappa o syster.det bliver också en upplevelse. Hoppas du beställt med godsaker nu som de kan hämta till dig och som du läääääängtar så efter.

    Ha det bra.

    Kraaaaaaam

  • Christian säger:
    2011-02-17 | 17:51:38

    Janå no vill du ha na lette varmt fö shennar ha e ju vuti så kalt så vi nästan frysär i häll

  • Yvonne Hammar säger:
    2011-02-19 | 09:55:33

    Vad roligt att du är tillbaka och bloggar. Blev så nervös när man hörde om alla översvämningarna.Men det ser ut att ha varit en upplevelserik resa du fått ta del av.

  • Vivan säger:
    2011-02-19 | 11:36:59
    Bloggadress: http://vform.blogspot.com

    Hej Toffe!

    Tur att du skriva sjenn nu ... annars a vi no

    trodd att du "dött av värme" :-D

    Vilken reseupplevelse!

    Sjenn har vi a mitt emot me vädret :/

    Men lovar no e je betär tå du kommer häim ;)

    Hoppas att allt fortsätter bara bra !!!

    Kramar fr. V o B

Kommentera inlägget här: