Brasilien 2010-2011

2010-2011

Jul och Nyår

Kategori: Brasilien

Egentligen var julen inte alls så speciell. Jag hade inte ens julkänslor. Hela kalaset började med att folk kom hit kl. 9. När alla hade kommit så åt vi julmiddag som bestod av ris, ris, griskött, kalkon och 200 000 olika frukter, varav vilka jag kände igen var vindruva. Efterrätten var olika sorters chokladröror. Bland annat den världskända(?) brigadero.
När vi hade ätit så satt folk bara och pratade och när klockan var halv tre på natten så åkte dom hem. Hushållerskan också, som hade jobbat sedan klockan åtta morgonen före.
Efter några dagar hemma så åkte vi till Barretos i Sao Paulo för att fira nyår där hos min värdpappas familj. För att komma dit satt vi 6h i bil, men det gick nog bra, bara att jag nästan tryckte foten genom golvet ett par gånger.
Barretos är typ den varmaste staden i Brasilien, så där var det varmt. Högsta graden jag såg på mätaren var 43 grader.
Själva nyåret började också med att vi åt, och det var ungefär samma mat som på julen. Ris. Sen efter tolvslaget så åkte vi till en nattklubb. Där hade hela staden samlats och här nedan har jag illustrerat hur mycket folk där var:

Varje röd prick motsvarar en människa

KOMMENTARER:

  • CJ säger:
    2011-01-05 | 22:18:22

    200 000 olika frukter e tycks va än aika flora ten i buschen e it som åp K-Hallin 7 stytjen typ :D

  • Johanna N säger:
    2011-01-06 | 00:01:35

    Hahaha, bästa illustrationen ever! :D

  • mamm säger:
    2011-01-06 | 19:52:54

    Undrar kvafyö et måsta tröck fotin nästan genom bilgolve tå ni for ti Barretos???

  • Johan säger:
    2011-01-07 | 12:41:34

    Kanske et försöka broms tå? :)

    Ha kumi fläir bra F1 kuskar från Brasilien! ;)

Kommentera inlägget här: