Brasilien 2010-2011

2010-2011

Carnaval

Kategori: Brasilien

Nu har karnevalen passerat och det hände egentligen inte så mycket som jag trodde det skulle göra.
Det visade sig att karnevalen här i Londrina inte alls är något att hurra för. I alla fall så åkte jag på en liten karnevalsfest på söndagen (6.3), det var ju trevlig musik och dans men inte direkt Rio-känsla.
Jag kunde ju heller inte gå ut med dom andra utbytesstudenterna eftersom dom var på resa.
Alla dagarna hade vi förresten en churrasco någonstans som vi skulle på. På söndagen var vi till en annan stad här nära Londrina och på måndagen var det här i huset. Omars (min värdpappa) mamma och syster hade kommit hit över karnevalen, dom bor annars i Sao Paulo dit vi var och hälsade på över nyår.
Tisdagen åkte vi till Claudias (min vädmamma) en bekant för att äta lunch, så den dagen blev det ingen churrasco. På kvällen åkte jag, Claudia, Omar och Juliana till en pizzeria.
På onsdagen var sista dagen som vi var lediga från skolan och då åkte jag in till centrum med Claudia och Carol. Först så åkte vi till kina-varuhuset för att försöka fixa några telefoner. Sen så skulle Claudia och Carol kolla kläder för ett bröllop så då köpte jag en toblerone och satte mig ner på torget och tittade på folk.

I lördags var vi ut på klubb, och det var ju kul som vanligt. Först åkte jag till Charly kl.8 för det var då det var sagt att vi ska åka (jag tycks aldrig lära mig att komma i otid). Dit kom också Frankie, Camila och Jack. Det var tänkt att vi skulle åka på en churrasco som ordnas av Frankies och min skola men när vi kom dit så såg det så lamt ut så vi vände i dörren. Istället tänkte vi åka för att möta Alex på en restaurang/bar, men vi hittade inte henne så vi satte oss ner i alla fall. Där satt vi till halv 1, då vi åkte till klubben. Det är lite kul här, folk åker ut först efter midnatt, för det är då festen börjar.
Frankie, Jack och Camila lyckades få tag på "inbjudan" som gör att man slipper in gratis, så det var bara Charly och jag som var tvugna att betala... Men vi fick tag på vip istället så då blev det lite roligare :).
Jag tror inte det finns några regler för hur hög musik man får spela här, för seriöst så gick det inte att prata, man måste skrika 1cm från örat på den man ville säga något åt, och när man kom ut så var man tillfälligt döv. Men det var kul.

Nu har jag en vecka kvar i denna familj, för på söndag ska jag flytta... blandade känslor
Kommentera inlägget här: