Brasilien 2010-2011

2010-2011

Rio

Kategori: Brasilien

I forrgar kom jag hem fran Rio efter att ha spenderat en vecka dar med mamma, pappa, emme, Charles och Doris. Det var kul att traffa lite kannt folk, sa jag hade en jattetrevlig vecka i Rio.
Sa nu har jag varit till kristusstatyn och sockertoppen for andra gangen. Far se om det blir nagon mer gang :)
Vi fick ocksa lite forhandstitt av karnevalen som startar idag. Har i Londrina ar det inte alls likt som i Rio, men karnevalsledigt har vi i alla fall. Far val se vad det blir att gora da.
Jag sitter just nu pa Claudias jobb och darfor har jag inte alla bokstaver pa tangentbordet. Jag har precis haft portugisiska-lektioner har pa hennes skola.
Annars sa ar det ganska kallt har just nu och regnar gor det. Det ar typ 20 grader sa man haller ju nastan pa att frysa ihjal ;) Langarmade trojor klarar man sig inte utan!

Jag ska val skriva nagot igen under kanervalsveckan om vad som hander...

Glad karneval pa er!

KOMMENTARER:

  • mamm säger:
    2011-03-05 | 14:59:55

    Till och med två gånger inom en månad till kristusstatyn och sockertoppen :)Och så tackar vi för den privata tolken som vi fick ha med oss under Rio veckan, tack Christoffer! Det gick nog ganska bra sista dagen i Rio iallafall fast du inte var med och tolkade åt oss! Maten fixade sig också :) Taxichauffören som körde oss till flyget underhöll oss på portugisiska och gestikulerade hela tiden tills vi anlände till flyget och vi gjode inget annat än höll med....

  • mamm säger:
    2011-03-05 | 15:02:01

    Till och med två gånger inom en månad till kristusstatyn och sockertoppen :)Och så tackar vi för den privata tolken som vi fick ha med oss under Rio veckan, tack Christoffer! Det gick nog ganska bra sista dagen i Rio iallafall fast du inte var med och tolkade åt oss! Maten fixade sig också :) Taxichauffören som körde oss till flyget underhöll oss på portugisiska och gestikulerade hela tiden tills vi anlände till flyget och vi gjode inget annat än höll med....

  • Felicia säger:
    2011-03-05 | 15:29:29
    Bloggadress: http://musicinmyheaart.blogg.se/

    Hejsan, har just nu en frågestund på min blogg skulle vara kul om du ville ställa frågor och alla frågor kommer upp imorgon med svar :)

  • Carlos säger:
    2011-03-27 | 16:04:41

    Ett försenat tack!! för en supertrevlig vecka i Rio, tack vare dig blev allt toppen. Jag är jätteimponerad av dig, coolt att stanna folk så där bara på gatan och fråga om vägen, kramar D

Kommentera inlägget här: