Brasilien 2010-2011

2010-2011

Film

Kategori: Brasilien

okej, jag har precis kommit hem från Bio, där vi tittade Pirates of the Caribbean 4 i 3D. Filmen var helt ok, dock förstod jag inte vem alla var eftersom jag inte har sett alla de andra filmerna. Så jag sov ungefär halva filmen, vilket jag inte vet om det beror på att jag var trött, 3D-glasögonen eller att vi var i VIP-salongen där man i princip ligger och tittar film.
Idag i skolan så hade vi en annorlunda biologilektion. Vi gick ut och titta på träd i typ 15 minuter. Det är ju inget speciellt med det kan man ju tycka, men på dom 15 minuterna fick jag ca. 3 tusen myggbett. Jag förstår inte hur det kunde gå till. Dessa myggor är inga dumma myggor heller ska ni veta. Man märker inte att man blivit biten förrän efter, och så tycks dom smyga in innanför kläderna, för jag har blivit biten på mina ben fast jag hade långbyxor.
Efter skolan så ringde Jack mig och frågade om jag skulle komma till shopping-centret med honom och Carlos (från en annan stad), så det gjorde jag men han åkte strax hem, så vi spelade lite rallyspel och grejjor innan dom andra kom för att gå på bio.
Annars går det ju mot vintern här och det är riktigt kallt på nätterna. Jag vet att det kan vara svårt att tro, men ibland kan det bli så kallt som 10 grader! Folk här förstår ju inte heller att klä på sig så jag är den enda i min skola som använder jacka.
Jo, Grattis mamma på födelsedagen! Äver om du kanske läser detta för sent, men jag har ju redan sagt grattis.

KOMMENTARER:

  • Faster säger:
    2011-05-26 | 09:35:21

    Äsch då...hienda di bit de nu igen....kommer tårde myggor tå e var vintrin elo....sjenn ha e int kumi na mang änn med di hiendar ju nov...vi har int helder så varmt...solen je varm men huva då tå e kommer e moln framfö on.Å så stormar e alla dagar ....man var ju riktigt oppnött.

    Du ska hav e så bra nu täijse sista vikor så ses vi snart. Kraaaaam

  • mamm säger:
    2011-05-26 | 21:36:59

    Tack för gratulationerna :)

    Ps här är det också si så där ca +10 grader....

  • Victoria säger:
    2011-06-07 | 15:15:28

    Hur går det med språket, kan du portugisiska flytande? :)

  • Toffe säger:
    2011-06-07 | 17:12:09

    Victoria, nog går det bra med språket nu nog. Kan nog säga att jag är nästan flytande!

Kommentera inlägget här: